Mag de gemeente zomaar verboden honden gebieden selecteren, en hier borden plaatsen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja dat kan de gemeente doen een honden vrij gebied aanwijzen. Net als dat ze honden toiletten aangeven.
ronron1212
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
En wat als jij daar woont en een hond hebt?
Ivana
9 jaar geleden
Dan overleg je met de gemeente dat jij in en uit het gebied mag lopen om je hond uit te laten. Over alles valt te praten.
De gemeente beheert namens de burgers het openbare gebieden en mag aanwijzingen geven, verboden opleggen en borden plaatsen.

Omdat het soms terecht en soms onterecht zeer veel onrust geeft. Zal de gemeente hierin voorzichtig te werk gaan. Want de burgers mogen bezwaar maken en het blijft beheer namens de burgers. Er dient wel een algemeen belang te zijn.

Dus het mag niet zomaar. Er dient wel een duidelijk algemeen belang te zijn.
Als een wethouder/ambtenaar een hondenhater is en de hele gemeente/wijk als verboden voor honden bestempeld, dat is een kwestie van persoonlijk belang i.p.v. algemeen belang.